Search
Close this search box.

FA | EN

بتن نسوز زودگیر، خمیر نسوز فایبری، پوشش سرامیکی نسوز و چسب حرارتی از محصولات نوین و ابتکاری این شرکت هستند که امکان تعمیرات جزئی و موضعی نسوزهای کنده شده و یا شکسته شده (مانند نسوزهای دهنه مشعل و یا دریچه دید محفظه های حرارتی) را به خوبی فراهم می کند. به طوری که دیگر نیازی به تعویض تمام قطعه نسوز یا کندن و آجرچینی مجدد کوره ها نخواهد بود و به این ترتیب سبب صرفه جویی چشمگیری در هزینه ها خواهد شد. معمولا جهت لکه گیری و تعمیرات موضعی کوره ها بسته به جنس نسوز پایه، می توان از یکی از محصولات به تنهایی و یا مخلوط دوتایی آنها استفاده نمود.

 

مراحل تعمیرات جزیی و اساسی کوره های حرارتی

این مراحل، معمولا شامل ایجاد سه لایه پی در پی در سطوح جانبی کوره ها به شرح زیر می باشد:

 لایه اول: بتن نسوز زودگیر با نام انحصاری AC-Rapid Cast 

در این مرحله به کمک ترکیب دو جزئی انحصاری این شرکت، عملیات تعمیر، درزگیری، پرکردن شکافها و هم سطح سازی جرم نسوز سیمانی انجام می گیرد. مهمترین مزایای این ترکیب قابلیت چسبندگی و سرعت گیرش بالا، قابلیت شوک پذیری عالی و حفظ چسبندگی خود به جرم یا آجر پایه در شوکهای ناگهانی و زیاد است که قابلیت استفاده در مواضع مختلف از قبیل سقف و دیوار را دارا می باشد. ضخامت پیشنهادی این لایه حدود یک تا پنج سانتی متر است.

 

لایه دوم: خمیر نسوز فایبری با نام انحصاری  AC–Fiber Paste

در لایه بعدی جهت کاهش هدایت حرارتی و بهبود خواص عایقی، از این ترکیب که بر پایه الیاف سرامیکی و بایندرهای آلی و معدنی است، استفاده می گردد. هدایت حرارتی این مخلوط مشابه با هدایت آجر عایق سبک می باشد. ضخامت پیشنهادی برای این لایه حدود یک تا سه سانتی متر است.

 

لایه سوم: پوشش سرامیکی نسوز با نام انحصاری AC-Cer Coat

جهت تقویت خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی لایه‌ی   AC–Fiber Paste، ایجاد لایه سوم با انجام عملیات پوشش سرامیکی پیشنهاد میگردد که با توجه به ایجاد لایه دنس سرامیکی روی لایه الیافی، سبب افزایش چشمگیر عمر لایه زیرین خواهد گردید. از مزایای منحصر به فرد این پوشش، ضریب تابش بالای آن است که سبب جذب و تابش مجدد انرژی به درون کوره می گردد؛ همچنین باعث یکنواختی بهتر حرارت در محیط کوره و کاهش انتقال حرارت از طریق هدایت به بیرون شده که در نهایت صرفه جوئی در مصرف انرژی را در پی خواهد داشت. ضخامت پیشنهادی در این لایه حدود نیم تا دو  میلی متر می باشد.

با توجه به موارد فوق و در نظر گرفتن اینکه تهیه و تولید متریال مورد نیاز، حداقل دو هفته زمان نیاز دارد، پس به طور حتم، این راهکار پیشنهادی برای تعمیرات جزئی و کلی کوره های حرارتی، کاهش هنگفتی را در هزینه های پالایشگاه به همراه خواهد داشت.

پست های مرتبط با این موضوع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *